Lipiec, 2015

Suma kalorii:19233 kcal

Etap dla Rudej

Piątek, 31 lipca 2015 · dodano: 31.07.2015 | Komentarze 0

Akt przedostatni tegorocznego Sudety MTB Challenge zdecydowanie należał do Rudej. Nie wiem, co w Nią wstąpiło... podejrzewam, że djabeu siakiś, wiem natomiast, że jeśli jutro powtórnie Ją nawiedzi, to będę musiał wystartować około sześćdziesiąt minet wcześniej i może wówczas spotkamy się na mecie.
Dziś trasa liczyła siedemdziesiąt cztery kilometry, z czego Ruda prowadziła przez około dziewięćdziesiąt...

W związku z Jej mało koleżeńskim zachowaniem jest obrazek omly ze startu... nie ma z trasy, bo bez teleobiktywu trudno zrobić zdjęcie znikającemu punktowi.

Aktywna natomiast regeneracja w wykonaniu GTA wygląda tak...

Jutro niestety, ale etap szósty i ostatni najmacz fajnego ścigu. Osiemdziesiąt dwa kilometry i ponad dwa tysiące w pionie, czyli formalność, znana także pod ksywą "kropka nad i".

A tymczasem nasza załoga dzielnie walczy na Iron Bike - Fil i Tomek zajmują trzecie miejsce w klasyfikacji teamów... tak nisko, bo pomylili trasę, ale odrabiają. Mocno odbrabiają

kalorie: 1912 kcal

Tak tyka

Czwartek, 30 lipca 2015 · dodano: 30.07.2015 | Komentarze 2

Czelendża odsłona czwarta, czyli z Bardo do Głuszycy... etap o tyle krótki, co soczysty przewyższeniowo. W nocy, przed tym właśnie dniem wszyscy spali, poza Rudą i mną. Opracowywaliśmy specjalną taktykę...

Rano, po nieprzespanej nocy, wychodząc z apartamentu, ujrzałem znak...

...i już wiedziałem, że może być tylko dobrze a nawet lepiej.
I tak właśnie było. Jechaliśmy w stylu wręcz olimpijskim...

Aaaa... zapomniałbym. Taktyka.
Nasza tajna strategia polega na tym, że przed decydującym zjazdem - dziś z Wielkiej Sowy - wyjmujemy klocki hamulcowe. Żeby nas nie kusiło. To działa i się sprawdza.
Ruda tak odpaliła na tym zjeździe, że podmuch wiatru, który wytworzyła kładł okoliczne drzewa... musiałem się mocno koncentrować, aby omijać łamiące się konary.

Dziś, po trzecim etapie, zakończyliśmy rozgrzewkę. Od jutra zaczynamy się ścigać.

Paliwo do Tupolewa

Środa, 29 lipca 2015 · dodano: 29.07.2015 | Komentarze 4

Trzeci etap MTBCH to ten, co go all lubimy oraz mocno. Bo z powodu, że podczas tego właśnie stejdża jedzie się Borówy, a na deser zjazd Krzyżową do Bardo...
Przygotowując się do tych bonusów, kręciliśmy z Rudą - jak to my - niespiesznie, wyluzowani oraz śpiewający.

W ostatniej chwili przed wjazdem na Borówy, Ruda rzuciła okiem na mój sprzęt, po czym zapytała... sufa, a Ty zamierzaszz tak nieładną oraz przestarzałą przerzutką jechać takie miłe fragmenty?
No fakt... byłoby to wielką niezręcznością z mej strony. Rzec by nawet można, iż byłaby to patologia.
W związku z tym...

No ale... bez przerzutki, też jakoś tak mało elegancko. Znaleźliśmy radę i na tę losu przeciwność. Nieopodal był przewoźny sklep rowerowy, w którym natrafiliśmy na wyprzedaż oraz w promocji wraz z montażem. Nie można było nie skorzystać.

Po niezwykle udanej akcji za 320 szelestów, był jeszcze bonus - próbka najnowszej generacji paliwa do Tupolewa produkcji czeskiej... nie dało się odmówić.

Na tym paliwie wykręciliśmy rekordową szybkość i już po ponad siedmiu godzinach braliśmy prysznic. Oraz ciepły.

Special thanks należą się Adze i Tadkowi - bez Waszej pomocy byłby dziś koniec naszego Challenge.

w górę: 2045 m
kalorie: 2024 kcal

Krwawa Mary

Wtorek, 28 lipca 2015 · dodano: 28.07.2015 | Komentarze 3

Część trzecią Czelendża sponsorowała Krwawa Mary.
Ale po kolei.

Wrócę jeszcze na chwil kilka do pierwszego etapu... szliśmy z Rudą pełnym ogniem oraz celowaliśmy w sam środek pudła...

(foto by Robert Urbaniak from BikeLife)

Obrazki powyższe to zjazd ze Śnieżnika, nie taki znów prosty... zauważcie, że Ruda kręci, a czołówka (to co za Nią) z bucika daje.
I mielibyśmy to pudło gdyby nie nasza szalona popularność...
A było to tak... co czas jakiś zatrzymywali nas ludzie miejscowi oraz także zagraniczni i pytali łamaną polszczyzną "Fy ściem ten tim som, Juda i Zufa, yes?" - no przytakiwaliśmy, na co oni wyciągali zdjęcia z naszymi podobiznami i domagali się autografów... nie mogliśmy odmówić, wrodzona grzeszności nam nie pozwoliła.
I tym oto sposobem pudło nam odjechało oraz w siną dal. Nie wiem pewien czy tim Ada und Wierzba nie maczał w tej akcji swych brudnych paluchów... być może, że nie.

Mając w pamięci ten niefart, dziś pojechaliśmy inco gniotto. Ruda przebrała się za 102, a ja za świadka jehowy. Tak przygotowani i nie zaczepiani przez nikogo wygraliśmy w cuglach, w sensie z adońsko wierzbiarską drużyną. No!

(foto by Robert Urbaniak from BikeLife)

Ruda i moi w przebraniu und wśród borówek, jak widać byliśmy nie do poznania (nie do Wrocławia także).

Jadąc zupełnie bezstresowo oraz na lajcie, robiliśmy sobie obsceniczne zdjęcia na trasie, a także po kresce...

Po wspominanej już kresce Wierzba w hołdzie dla nas zamówił stolik oraz napoje tudzież przekąski.

...a może to z powodu, że dziś miał urodziny? Hónołs, hónołs...

Tak, czy siak oraz jak już wspominałem, dzisiejszy etap sponsorowała Krwawa Mary/
Całą imprę pod nazwą Sudety MTB Challenge sponsoruje piocha w wykonaniu SisterAli, czyli Alicji Janosz i Roberta Banacha.

Jutro, a właściwie to już dziś opuszczamy Stronie Śląskie... kreska w Bardo, etap trudniejszy niż dziś, kończący się kultowym zjazdem Drogą Krzyżową... czyli to co lubimy najbardziej - zjazdy i krzyże.
Tęsknijcie...

kalorie: 2055 kcal

Pff

Poniedziałek, 27 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 0

Czelendżowy etap pierwszy pojechany...

...oraz kawa w eleganckim towarzystwie.

Czarymary

Niedziela, 26 lipca 2015 · dodano: 26.07.2015 | Komentarze 1

Sudety MTB Challenge dej pierwszy, czyli prolog.
Poranek spędziliśmy na szamańskich obrzędach...

Tak przygotowani oraz zaczaromarowani uśmiechnęliśmy się nieznacznie...

oraz udaliśmy się tam, gdzie nasz oczekiwano... tam już uśmiechaliśmy się pełną a także gębą zwaną także jamą ustną...

Wraz z Rudą, majne partneren, ksywa "idziemy na miasto" pojechaliśmy taktycznie, daliśmy się wyprzedzić Adzie i Wierzbie... zaatakujemy na czwartym etapie.
Oto moment naszej taktycznej zagrywki...

A tymczasem Fil i Tomek wykręcili drugie miejsce na Iron Bike.

Jutro, bagatela... mają 133 km 4200 przewyższeń, a na deser wieczorne 10 km czasówki.
Módlmy się za Nich...

Limone Piemonte

Piątek, 24 lipca 2015 · dodano: 24.07.2015 | Komentarze 0

Dotarli, są w pierwszej bazie - Limone Piemonte... w oczekiwaniu na prolog.

Oni pojadą Iron Bike, my w tym czasie Sudety MTB Challenge... trochę niezręcznie będzie się ekscytować tym naszym jechaniem pamiętając, że kumple jadą naprawdę trudny ścig.

Ajron Bajki i inne czary

Środa, 22 lipca 2015 · dodano: 22.07.2015 | Komentarze 2

Iron Bike to najcięższa etapówka MTB na świecie. Większość z nas, uważających że coś tam potrafimy jeździć, nie byłaby w stanie przejechać chociażby jednego etapu.

Pisałem o tym wyścigu nie raz i nie dwa, zazwyczaj w czasie zbliżonym do tego, gdy ów ścig jedzie. Wspominam o tym, bo jest to z mojego punktu widzenia jakiś kosmiczny matrix, a ujechanie go - w moich oczach - graniczy z niemożliwym.
Jest też innym powód... tak się składa, że Iron Bike jechali moi kumple, widziałem obrazki, słyszałem niesamowite opowieści tych, którzy to przeżyli.

Iron Bike ssie.
I Oni w tym roku także jadą.
Za kilka dni usłyszą pierwszy wystrzał.
Taki nasz, bo częściowo GTA (oficjalna nazwa wkrótce), team czyli... Fil i Tomek.

Obrazki z jednego z ostatnich treningów przed wyjazdem.

O ile będą mieli kontakt ze światem (po powyżej trzech tysięcy bywa z tym różnie) i chwilę czasu oraz siłę, to być może dostanę jakiś gorący materiał... zarzucę.

Zaprawdę powiadam Wam... ukończenie Iron Bike to nie w kij dmuchał.

Hmm... mam też pewną propozycję dla szoszońskich ekstremistów.
Co powiecie na 9195 kilometrów wzdłuż trasy kolei transsyberyjskiej, podzielonych na 15 etapów?
Wprawdzie w tym roku już za późno, bo ścig trwa. Ale za rok spokojnie możecie się załapać...
Red Bull Trans-Siberian Extreme

Kategoria Ekipą, Wokół Gliwic

Szszsz...

Środa, 22 lipca 2015 · dodano: 22.07.2015 | Komentarze 0

Szszsz... czyli nic takiego.